جستجو کردن
982165648797+ 989192090580+

پاسخگویی 24 ساعته

ساعت کاری

شنبه تا پنجشنبه 9 الی 19

محاسبه ظرفیت سپتیک تانک

محاسبه ظرفیت مخزن سپتیک یا سپتیک تانک بر اساس تعداد افراد استفاده کننده، ظرفیت هر فرد، و میزان مصرف آب در هر نفر صورت می‌گیرد. معمولاً ظرفیت مخزن سپتیک به صورت حجمی بیان می‌شود، مثلاً به لیتر یا متر مکعب.

محاسبه ظرفیت سپتیک تانک یا مخزن سپتیک

محاسبه ظرفیت سپتیک تانک

  1. میزان مصرف آب روزانه به ازای هر نفر را تعیین کنید. این مقدار می‌تواند بر اساس مصرف آب عادی برای هر فرد در نظر گرفته شود. به طور معمول، مصرف آب روزانه برای هر نفر حدود 100-200 لیتر است، اما این مقدار می‌تواند بسته به عادات مصرفی و شرایط محیطی متغیر باشد.
  2. تعداد افراد استفاده کننده را مشخص کنید.
  3. حاصلضرب تعداد افراد استفاده‌کننده در میزان مصرف آب روزانه به دست آمده در مقداری زمانی مورد نظر (معمولاً برحسب روز)، به شما حجم مصرف آب روزانه خانواده را می‌دهد.
  4. میزان مصرف آب روزانه را بر حسب مقدار ظرفیت مخزن سپتیک تانک مطلوب تبدیل کنید. ظرفیت مخزن باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند مصرف آب خانواده را در طول زمان مشخص (مثلاً یک الی سه روز) جذب کرده و پساب تولید شده را پردازش کند.
  5. با مشاوره با متخصصان رابین سبز آبان، نیاز به مقادیر اضافی برای مواردی مانند سطح آبهای زیرزمینی، نوع خاک و شرایط اقلیمی را بررسی کنید و از آنها در محاسبه ظرفیت سپتیک تانک خود کمک بگیرید.

جدول سرانه تولید فاضلاب به ازی هر شخص

جهت محاسبه ظرفیت مخزن سپتیک میتوانید از جدول زیر نیز کمک بگیرید. در جدول زیر سرانه تولید فاضلاب به ازی هر شخص در جاهای مختلف ثبت شده است.

جدول سرانه تولید فاضلاب به ازی هر شخص

ابعاد سپتیک تانک پلی اتیلن

 ابعاد سپتیک تانک مورد نظر خود را با توجه به حجم ، طول و قطر مخزن از جدول زیر انتخاب کنید تا با سایز دلخوا شما مشتریان عزیز سپتیک تانک تولید شود. بعد از انتخاب با کارشناسان رابین سبز آبان تماس بگیرید و ابعاد مورد نظر را اعلام نمایید.

ابعاد سپتیک تانک پلی اتیلن

سخن آخر

توجه داشته باشید که محاسبه دقیق ظرفیت مخزن سپتیک نیازمند در نظر گرفتن عوامل مختلف است و بهتر است با استفاده از داده‌های محلی و مشاوره با متخصصان رابین سبز آبان این محاسبات را انجام دهید.

سپتیک تانک

طراحی و تولید انواع سپتیک تانک، جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.
مشاوره رایگان
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید